Melsheimarsjen

Torsdag 2.juni 2016 er vi klar for årets Melsheimarsj.

Myrsnipa barnehage reiser på tur til Melshei eller andre turområder i distriktet 1 dag i uken med de to eldste aldersgruppene på stor avdeling.

Melsheimarsjen kom opp som et forslag fra barna i turgruppa for en del år tilbake. De spurte flere ganger når vi kom til Melshei: "Kan vi ikke gå tilbake til barnehagen fra Melshei i stedet for taxi?" Vi snakket om at dette var langt men barna var sikre.

Vi tok da barna på alvor og planla den første Melsheimarsjen. Etter det ble det en tradisjon.

Det har variert om det er bare de eldste (Førskoleklubben) eller begge aldersgruppene som blir med på Melsheimarsjen og vi har alltid en "backup plan" hvis noen ikke skulle klare hele turen. Da har vi noen vi kan ringe etter som kan plukke opp og kjøre til barnehagen. Men det har aldri skjedd. Alle som har startet har alltid klart det.

Noen tradisjoner må følges. Vi spiser to is på veien og i barnehagen venter applaus fra barn og voksne i barnehagen og pokal som premie!

Hvor lang tid bruker barna på ca 11 km? Det varierer for vi har mange småpauser underveis men de raskeste har gått på ca 3 1/2 time.

Dette året blir det Førskoleklubben som går marsjen.De som er et år yngre skal gå neste år!

Vi drar med taxi til Melshei og går fra Melshei ca kl.10.

Barna har med seg egen sekk med mat, drikke og tursnacks. Melsheimarsjen planlegges ut i fra værmelding. Denne dagen er det ikke tur i regntøy eller turdress men vi tar turen en dag med fint vær der vi går i lette, behagelige klær og gode sko.

Værmeldingen ser bra ut og jeg gleder meg til tur med barna.

Det vil komme oppdatering etterpå om hvordan Melsheimarsjen gikk dette året.