MELSHEIMARSJEN 2017

Onsdag 21.06.17 var det klar for den tradisjonelle Melsheimarsjen. Vi så på værmeldinger og valgte en dag med bra vær.

Tradisjonen startet HØSTEN 2011 da barna sa når de kom til Melshei på tur: "Vi vil GÅ tilbake til barnehagen"! Vi tok barna "på ordet" og sa at "Ja det kan vi godt, men ikke i dag! Da må vi trene og gå mange turer og før sommeren da kan vi bestemme at vi går fra Melshei til barnehagen."
På forsommeren 2012 gikk den første MELHEIMARSJEN og hvert år etter det har vi gått fra Melshei til barnehagen.  Turen er på 11-12 km avhengig av hvilken rute vi går.
Det er tradisjoner å følge: Vi kjøper is 2 plasser på veien og i barnehagen venter flagg, stor applaus og POKALER til alle som gjennomfører turen. Og det må sies at INGEN har brutt! ALLE som har startet har klart det!

Det har variert om det er hele turgruppa eller bare Førskoleklubben som går Melsheimarsjen, men de siste 2 årene har det kun vært Førskoleklubben som har gått.

I år er det bare 4 barn i Førskoleklubben og de gjennomførte turen med glans!

Været var bra og vi koste oss med is, godt humør, lunch og snacks!

Turen ble 11,12 km og vi brukte 3 timer og 54 minutt!

I barnehagen ventet alle de andre på Hakkespett med applaus, hurrarop og flagg!

Å ikke minst: POKALER!

HURRA FOR KJEMPEFLINKE BARN!

Nå har høstens Førskoleklubb på Hakkespett 1 år på seg til å trene til neste års MELSHEIMARSJ!